Haentje van het jaar

Golfclub de Haenen

Wij kennen vast allemaal wel die vrijwilliger, waarvan we denken: die persoon is toch wel heel erg toegewijd, enthousiast, onmisbaar, multi-inzetbaar, of vul maar in. Deze super-vrijwilligers functioneren redelijk anoniem en dat vinden wij eigenlijk erg jammer. Daarom heeft het bestuur het ‘Haentje van het Jaar’ in het leven geroepen. Elk jaar worden leden genomineerd. Leden kunnen stemmen wie dat jaar de winnaar wordt. U kunt altijd uw stem doorgeven aan Laura, secretaresse van golfclub De Haenen. golfclub@dehaenen.nl

Nomineren en stemmen: hoe werkt het allemaal?

Die onvermoeibare duizendpoten in ons midden zijn belangrijk voor ons zo florerende clubleven! Wij willen dat er meer aandacht komt voor al het werk, dat onze vrijwilligers voor ons allemaal verzetten. Daarom nomineren we elk jaar een ‘Haentje van het Jaar’. Wie kan volgens u extra in het zonnetje worden gezet?
De uiteindelijke winnaar van deze verkiezingen krijgt de, gedurende een heel jaar, prachtige eretitel: Haentje van het Jaar 20… inclusief bijbehorende wisseltrofee. Wie wil dat nu niet??

In 2019 was Anny Meeren het allereerste echte “Haentje van het Jaar”! Daarna gevolgd door Maria Derksen in 2020. Het Haentje voor 2021 is geworden Martine van Doornmalen en in 2022 gingen de stemmen naar de dames van de communicatie commissie: Anja Buntsma en Lilian Bruggeman. Tijdens de nieuwjaarsreceptie 2024, werd als Haentje van het jaar 2023 uitgeroepen Harrie Derksen.

Hieronder kunt u lezen welke criteria we in ons achterhoofd hebben als hulpmiddel voor u bij het kiezen van uw genomineerde. Maar misschien heeft u zelf heel andere motieven in uw hoofd. Dat kan, maar motiveer uw keuze altijd heel duidelijk. Heeft u iemand in gedachten, stuur dan deze naam in met een duidelijke omschrijving waarom u vindt, dat deze persoon deze titel heeft verdiend.

Criteria 'Haentje van het jaar'. Voorgedragen persoon:

1. is lid van Golfclub De Haenen;
  2. draagt de golfsport in het algemeen en Golfclub De Haenen een bijzonder warm hart toe;
  3. doet al geruime tijd vrijwilligerswerk binnen de Club;
  4. vervult een voorbeeldfunctie voor anderen;
  5. bevordert saamhorigheid binnen de Club en brengt leden nader tot elkaar;
  6. heeft een positieve verandering in gang gezet binnen de Club, met aandacht voor nieuwe of vernieuwende activiteiten;
  7. is een belangrijke factor bij het implementeren / slagen van activiteiten/projecten.

Voorgedragen personen hoeven niet aan alle criteria te voldoen, maar wel aan 1 en 2.

Hoe kunt u iemand nomineren?

• stuur een e-mail naar golfclub@dehaenen.nl
  • schriftelijk naar: Secretariaat Golfclub De Haenen, Laan der Continenten 70, 4847DG Teteringen;
  • afgeven bij Laura (secretariaat) op dinsdag- en donderdagochtenden;
  • afgeven bij de receptie (postbakje secretariaat Golfclub).

De aanmeldingen moeten zijn voorzien van duidelijke motivatie waarom die betreffende persoon genomineerd zou moeten worden.

Verdere procedure

• Nominaties moeten uiterlijk binnen zijn op 15 september 2023. Daarna publiceert het bestuur een lijst met genomineerden, waarop gestemd kan worden.
  • De uiteindelijke verkiezing volgt dan tussen 1 oktober en 1 november 2023 via dezelfde bovengenoemde kanalen.
  • De bekendmaking van het 'Haentje van het Jaar 2023' vindt plaats tijdens de Nieuwjaarsreceptie op 7 januari 2024.
  • U kunt u stem doorgeven aan Laura, de secretaresse van golfclub De Haenen via golfclub@dehaenen.nl
Geef vóór 15 september 2023 uw nominatie door, door één klik op deze knop.