De Haenen golflessen: voor jeugd van 4 tot en met 15 jaar

De Jeugdcommissie van de golfclub en de Golfschool bieden lesprogramma's aan voor jeugd van 4 t/m 15 jaar. Het lesprogramma is gebaseerd op het '9-Stappenplan' van de Nederlandse Golf Federatie. Hierbij ligt de nadruk op spel, plezier en leren golfen. Afhankelijk van leeftijd en golfvaardigheid hebben we een mooi aanbod aan lesprogramma`s:

Ukkie Golf   4 t/m 6 jaar  spelend leren
Basisgroepen  7 t/m 15 jaar 3 niveaus,  afhankelijk van leeftijd en golfvaardigheid
Masters    vanaf 12 jaar  gevorderde golfvaardigheid

De club biedt de lessenpakketten op halfjaarbasis tegen aantrekkelijke tarieven aan. Om voor jeugdige beginners van 4 t/m 12 jaar een eerste kennismaking met de golfsport nog aantrekkelijker te maken, stellen we voor deze groep regelmatig een aantal gratis halfjaar-lespakketten ter beschikking.

Begeleiding van de lessen vindt plaats door gediplomeerde pro`s van de Golfschool en diverse jeugdcoaches van de Jeugdcommissie.

Het 9-stappenplan van NGF

Wedstrijden en evenementen

Voor zowel de startende golfers als de meer ervaren jeugdspelers organiseert de jeugdcommissie diverse wedstrijden en evenementen. Afhankelijk van de deelnemers:

•     of speelse en kindvriendelijke wedstrijden zoals met carnaval, pasen, halloween en sinterklaas;
  •     of meer serieuze wedstrijden met prijzen voor de beste golfers, zoals de maandmedal en de frietinstuif.
Naar de agenda

Familiegolf

Met vader, moeder, opa en/of oma op de grote baan spelen? Het kan allemaal bij de Haenen. Families met jonge en oudere kinderen zijn welkom op de Haenen. Samen plezier maken, samen putten en pitchen of samen de par-3 of de 18-holes baan op. Op de 18-holes baan zijn speciale kindvriendelijke paarse tees aangelegd. Hierdoor kunnen jonge golfers in minder slagen de green bereiken.

Ook beschikt de Haenen, als een van de weinige golfclubs in Nederland, over een jeugd en familie speel- en oefenveld. Je kunt daar natuurlijk pitchen en putten, maar ook met je familie een mini voetbal- of basketbalwedstrijd spelen.

En niet te vergeten: ouders en grootouders die volwaardig lid zijn van de Haenen kunnen hun kinderen en kleinkinderen tegen sterk gereduceerde tarieven of soms zelfs gratis, lid maken van de club.

Haenen Jeugd Open

Ieder jaar na de zomervakantie organiseert de Haenen het Haenen Jeugd Open (HJO). Jeugdspelers tot 21 jaar uit heel Nederland kunnen zich aanmelden om aan deze spannende wedstrijd mee te doen. De wedstrijd is verdeeld over twee dagen.
De wedstrijd is Qualifying. Er wordt strokeplay gespeeld over 2 x 18 holes zonder handicapverrekening. Na de eerste speeldag is er geen cut. Er wordt gespeeld in de volgende categorieën:

• jongens: exact handicap t/m 15
  • meisjes: exact handicap t/m 20

Prijs
Het prijzengeld wordt uitgekeerd in cadeaubonnen. Naast het prijzengeld ontvangen de winnaars een wildcard voor de Dutch Junior Open 2024 van golfclub Toxandria.

Naar de website: Haenen Jeugd Open

Gedragscode

Het bestuur van De Haenen en de jeugdcommissie zorgen voor een veilig sportklimaat. Dit betekent dat kinderen veilig kunnen sporten, dat ze niet door andere kinderen gepest worden en door iedereen met respect behandeld worden. Maar ook dat ouders hun kinderen op een positieve manier aanmoedigen en begeleiden. Kortom, dat er wederzijds begrip is tussen alle betrokkenen en dat begeleiders zich er van bewust zijn dat het vooral leuk moet blijven. Onbezorgd sporten is voor iedereen prettig en draagt bij aan betere sportieve prestaties.

Contact met de Jeugdcommissie

Heb je een vraag? Stuur een mail naar Freek Verheijden, voorzitter jeugdcommissie.

Mail naar Freek Verheijden
slag

Ook lid worden van de golfclub?

We verwelkomen u graag!

Neem vrijblijvend contact met ons op.

Telefonisch bereikbaar op dinsdag en donderdag van 09.00-12.00 uur.