De 5 voordelen van clublidmaatschap

1. NGF registratie.
    Als je lid wordt van de golfclub, dan regelt de club je NGF- en handicapregistratie. Hiermee kun je tegen betaling van een greenfee deelnemen aan door de club georganiseerde evenementen (m.u.v. officiële wedstrijden) en op verschillende golfbanen qualifying kaarten lopen, dus zo je handicap verbeteren.
  2. (Digitale) golfpas
    Deze kun je vinden via golf.nl/app en in de E-Golf4U-applicatie.
  3. Deelname aan clubwedstrijden en evenementen.
    Afhankelijk van je speelrecht, speel je gratis of kun je tegen bijbetaling van introductietarief de baan op.
  4. Deelname aan clubtrainingen
    Er worden clubtrainingen onder begeleiding van een pro aangeboden op handicapniveau.
    Nieuw aangemelde leden met een handicap >36 komen tevens in aanmerking voor 1x groepslessen tegen gereduceerd tarief (50%), onder begeleiding van een pro. De club betaald dan ook 50%.
  5. Introductiekorting
    Elk lid van de golfclub zonder speelrecht bij het golfpark, kan spelen tegen het geldende introductietarief voor greenfee. Je kunt als lid, ongeacht je speelrecht, ook vijf keer per jaar een introducé meenemen, die gebruik kan maken van de introductiekorting. Meld je met je introducé bij de receptie van het clubhuis.

Keuze homecourse
Je kunt van meerdere clubs lid zijn, maar je kunt maar één homecourse hebben. Dat heeft te maken met je handicapregistratie. In de regel is je homecourse, de club waar je meestal speelt.
Je kunt op elk moment je lidmaatschap van je oude golfclub laten overnemen door golfclub de Haenen. Vanaf het moment dat wij jouw registratie overnemen, dan lever je jouw qualifying kaarten in bij onze club.

Vragen of doorgeven homecourse?
Neem contact op met het secretariaat: golfclub@dehaenen.nl

Speelrecht en clublid zijn, hoe werkt dat?

Golfpark de Haenen kent verschillende soorten speelrecht. Heb je geen speelrecht bij Golfpark De Haenen, dan kun je toch voor € 62,50 per jaar lid van de golfclub worden en ben je registratielid.

Kosten lidmaatschap golfclub vanaf 1 januari 2024

• Jeugd t/m 12 jaar: gratis
  • 13 t/m 27 jaar: € 31,25 per jaar
  • 28 jaar en ouder: € 62,50 per jaar

Deelname clubactiviteiten en soorten speelrecht

• Volledig speelrecht: je kunt altijd aan alle activiteiten deelnemen.
  • Twilight speelrecht: tijdens twilighttijden kun je deelnemen aan de clubactiviteiten. Je kunt ook buiten de twilighttijden deelnemen, maar tegen bijbetaling geldende introductietarief.
  • Geen speelrecht, wel clublid (registratielid): je profiteert van het voordeel om altijd tegen het geldende introductietarief te kunnen spelen en mee te doen aan de clubactiviteiten en wedstrijden.

*Opzeggen registratielidmaatschap: voor 1 februari van het contributiejaar.

*Opzeggen lidmaatschap met een speelrecht. Hiervoor gelden andere voorwaarden.

NGF-registratie

Wil je golfen in Nederland én je handicap laten bijhouden? Dan moet je je laten registreren bij de NGF (Koninklijke Nederlandse Golf Federatie*).

Word je lid van golfclub de Haenen? Dan zorgt de club voor je registratie bij de NGF en je bent dan registratielid. Je ontvangt de (digitale) golfpas. Op deze pas staat je naam, de naam van jouw club en jouw handicap.

*Opzeggen registratielidmaatschap: voor 1 februari van het contributiejaar.

Digitale NGF-pas

Sinds 2019 is de NGF-pas een digitale pas geworden. Je kunt deze vinden in de app GOLF.NL en in de E-Golf4U-applicatie.

Ik ben lid van twee clubs. Hoe werkt dat?
Als je lid bent van twee clubs, dan zie je op de app twee NGF-pasjes. Op de digitale pas zie je, na een qualifying ronde, meteen de nieuwe handicap. Een qualifying kaart wordt altijd ingeleverd en geregistreerd via het NGF nummer van jouw homecourse.

slag

Ook lid worden van de golfclub?

We verwelkomen u graag!

Neem vrijblijvend contact met ons op.

Telefonisch bereikbaar op dinsdag en donderdag van 09.00-12.00 uur.